جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۷:۵۸

آمادگی بخش خصوصی برای سوآپ فرآورده‌های نفتی ایران

باشگاه خبری فراساحل: رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی از آمادگی این اتحادیه برای سوآپ و ترانزیت فرآورده‌های نفتی خبر داد و گفت: کمیسیون سوآپ اتحادیه آمادگی دارد در تعامل با مسئولان ذیربط در جهت برقراری این تجارت همکاری کند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، عباسعلی اسلامی در نشست خبری که صبح بر گزار شد، با بیان اینکه اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی بیش از ۳۰۰ عضو شامل شرکت‌ تولیدکننده و بازرگان صادرکننده دارد، اظهار کرد: در این اتحادیه هر یک از بخش‌های مختلف پتروشیمی، قیر، فرآورده روغنی، فرآورده پارافینی، سوآپ و ... کمیسیون خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴ شرکت اصلی پتروشیمی کشور عضو اتحادیه مذکور هستند، افزود: این اتحادیه صادرات عظیمی در بخش پتروشیمی برای کشور انجام می‌دهد. این اتحادیه بزرگترین تشکل صنفی- صادراتی است که در چند سال گذشته در کشور ایجاد شده است و در راستای تنظیم صادرات، شناسایی بازارهای هدف و ... در تعامل با دولت و نهادهای دیگر گام بر می‌دارد. رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه با تاکید بر اینکه صادرات اعضای این اتحادیه ۲۵ درصد صادرات کل کشور را شامل می‌شود، تصریح کرد: سعی می‌کنیم اقلامی که صادر می‌شود را به صورت سالانه افزایش دهد. اسلامی با اشاره به سواپ و ترانزیت کالا اظهار کرد: سوآپ و ترانزیت کالا توسط اتحادیه چند سال است که متوقف شده و رفع توقف آن اقدامی است که باید در جهت حفظ منافع ملی انجام شود، زیرا کشور در جایی قرار گرفته است که می‌تواند از این وضعیت استفاده کند.

وی با بیان اینکه سوآپ و ترانزیت کالا توسط بخش خصوصی هفت یا هشت سال است که متوقف شده است، افزود: اتحادیه آمادگی دارد در جهت راه‌اندازی دوباره سوآپ و ترانزیت با سایر نهادها همکاری کند. سوآپ و ترانزیت توسط اتحادیه در زمان وزارت آقای میرکاظمی متوقف شد که در آن زمان بخش خصوصی اعتراض خود را اعلام کرد که در جواب این اعتراض گفتند "این عمل باعث فساد می‌شود" اما اینکه چه فسادی ایجاد می‌کند، مشخص نشد. رئیس هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی گفت: البته حدود دو ماه پیش یک محموله نفت خام وارد کشور شد و قرار بود خوراک پالایشگاه تهران شود اما به دلیل مشکلاتی که در خط لوله ایجاد شد، فعلا این اقدام صورت نگرفته است و در حال رفع مشکلات هستند.



  کد خبر : 4631
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :